page

Pengalaman Di Sekolah Rendah

Assalamualaikum...Today,Now...Aku nak cerite psl pengalaman hidupku....

-Masuk sekolah : ku lihat semue mke2 baru lgi...aku tidak pernah lihat muke2 ni sblom ni...so, aku rse kurang slesa..ku lihat sekeliling..dunia bru..aku mulekan sesi pembelajaran dgn mudah...aku d'gelar murid terbijak dlm kalangan rakan2 ku...aku tidak merasa bgitu bangge...cme sperti biase je...aku menjalani peperiksaan bulanan...dan aku selalu merpeolehi kputusan straight A..

-Tahun seterusnya : aku memasuki ke kelas yang kedua..iaitu kelas yang kurang cemerlang...aku ditugaskan untuk menaikkan taraf kelas tersebut...aku belajar dgn bersungguh sungguh...seperti biase peperiksaan bulanan d'jalankan aku masih mengekalkan prestasi ku..

-Memasuki tahun yang lebih tinggi : Prestasi ku semakin lama semakin merosot..namun,aku tetap belajar bersungguh sungguh..aku tidak mahu mengecewakan ibu bapa ku..time tu keputusan aku paling terok just dapat 4A 1B (UPSR SUBJECT)...aku still boleh kontrol lgi...but,aku bagai terhakis dgn hasutan rakan2 ku..aku semakin berhati hati...setiap kali selepas solat subuh aku akan membaca suroh yassin...harap2 dgn cara itu aku tak kan terhasut dengan rakan2 ku itu...

-Tahun ke tahap PRA-UPSR : aku semakin leka dgn pelajaran..aku hanya berfikir hendak main...aku lansong tidak berminat untuk belajar lebih2 lgi pelajaran sains...aku rasa seperti mhu berhenti skolah shje...nmun ape perasaan ibu bapaku nanti..pelajaran ku smaki merosot...aku tidak pernah memperolehi straight A..."mungkin,bukan rezeki aku"...itulah ape yg terdetik dalam benak ku..lama kelamaan aku semakin faham apa erti semuanya ini...aku gagal kerana kemalasan ku sendiri...aku cbe mengubah sikap ku...

-Tahun Untuk Mengambil UPSR : tahun ni adalah tahun penentu kejayaan...aku hrus buktikan kpde semua..peperiksaan bulanan sntiasa berjalan...aku melihat keputusan ku sunguh mengecewakan..aku sering mendapat 1A 4B,5B,4B 1C...namun aku still berusaha hingga peperiksaan HALF YEAR...aku dapat 4A 1B...aku sungguh gembira...aku bagaikan sudah menjadi harapan...Peperiksaan PERCUBAAN UPSR dijalankan...aku menjawab dengan bersunngguh sungguh....apabila terdengar.."AFHAM WAJDI BIN HASRI"..."5A(keputusan percubaan UPSR)"...aku sungguh gembira...baleknye aku tros memberitahu ibuku lalu bapaku...setellah beberapa hari berlalu...aku telah pun melepasi Peperiksaan yg paling besar untuk peringkat sekolah rendah iaitu peperiksaan UPSR....skarang ni tingal tunggu keputusan pada bulan 11 nie..
Jangan Lupe Komen dan Follow Blog Nie ^_^

0 comments:

Post a Comment